❮❮ Tagasi Kauplemisvõtete juurde

Petlikud tarbijamängud

tarbijamangudVõimalus võita auhind või saada „kaubaga kaasa kingitus“ on levinud turundusvõte, aga mõni kaupleja kasutab Sinu valmisolekut kampaanias osaleda ära. Näiteks:

  • toimuvad sotsiaalmeedias aeg-ajalt „õnneloosid“, kus osalejate vahel tegelikult auhinda välja ei loosita või läheb see n-ö omadele;
  • lubab kaupleja või teenusepakkuja Sulle auhinda või kingitust (nt igale aiamööbli ostjale tasuta päikesevarju), kuid sellele järele minnes selgub, et need on juba otsas või ei väljastata auhindu üldse;
  • tutvustab müüja pakkumisi, kus soodsa hinnaga väljareklaamitud toode on tegelikult müügil tavahinnaga;
  • müüakse edasi tooteid, mille kampaania à la „kogu kokku 3 korki“ on juba lõppenud ja korke ei ole enam võimalik auhinnaks vahetada.
tst

“Naistepäeva õnneloosi” on kommenteerinud ja jaganud tuhanded, ainus säilinud jälg sellest on aga otsimootori arhiiv – sealtsamast leiab ka tänaseks kustutatud küsimused ilmselt pettunud osalejatelt. Kui tead samalaadsetest libaloosimistest jaga oma kogemust kommentaarides või saada vihje!

Kuidas saad Sina ennast kaitsta?

  • Suhtu sotsiaalmeedias korraldatavatesse mängudesse skeptiliselt. Kui loosimine ei ole läbipaistev, on korraldajal lihtne see oma tuludesse kirjutada.
  • Võta reklaam poodi kaasa ja tee veebi tarbijamängudest ekraanipilt. Siis on Sul võimalik nõuda reklaamitud soodustust või teavet kadunud loosimise kohta.
  • Eksitavast tarbijamängust võid teavitada tarbijakaitseametit, tehes avalduse või saates vihje.

Jaga kogemusi

„Siin saad teistega oma kogemusi jagada ja neid ebameeldivatest vahejuhtumitest teavitada. Tea, et siin välja toodud juhtumeid ei võta ametid automaatselt menetlusse! Tähelepanu! Kõik siin lehel toodud postitused on selle autori mõtted ning veebikeskkonna haldaja neid ei toimeta. Jätame endale õiguse eemaldada solvavad, rassistlikud, pahatahtlikud ja muudmoodi sobimatud kommentaarid“